söndag 27 mars 2011

Sömnig söndagskväll

Ännu en vecka avklarad. Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Känner mig väldigt trött när jag jobbar. Stressandet är inte samma sak längre. Mår inte bra av det och när de nya rutinerna ruckas. Dessutom saknar jag friheten att ta en promenad när jag vill under dagen som när jag var sjukskriven. Men allt måste ju börja funka som vanligt snart. Önskar dock att jag hade ett annat jobb utan samma stress och där lunchraster och arbetstider hålls som de ska...
På tisdag blir det ett besök hos både doktorn och sköterskan. Nu ska jag få mer riktad information om typ1 diabetes och en koll på hur värdena legat sen sist vi träffades. Kanske kan behövas en ny ändring i doserna?

Helgen har varit bra (förutom dålig sömn på nätterna eftersom lilltjejen varit sjuk). Var ledig igår från jobbet. På kvällen hade vi firmafest. Vi skulle träffas allihop tillsammans med våra respektive. Allt var hemligt. Det enda vi visste var att vi skulle samlas vid tågstationen kl. 16.40... När vi kom dit fick vi hoppa på tåget till Malmö... Vi blev serverade med mat och vin på tåget som de hade beställt och tagit med. Jättegott och mysigt. (Lite si sådär att ta upp sprutan på tåget och injicera...)
När vi kom fram till Malmö tog vi bussen en bit. Vi visste fortfarande inte vart vi skulle... Vi hamnade så småningom på Nöjesteatern för att se Monty Python-musikalen "Spamalot"!!! Sååå kul! På hemresan blev det ostbricka och vin på tåget. Kvällen avslutades med kaffe hemma hos cheferna. En väldigt lyckad och påkostad kväll.
Det gick ganska bra för mig men det var tur jag hade med mig frukt i väskan... Blodsockret föll ett tag på kvällen. Känner också att jag inte har samma energi längre på kvällarna och blir trött tidigt. Hoppas det är en övergångsfas. Annars får jag väl förlika mig med att jag inte känner mig som 17 längre och att sjukdomen gör att jag uppfattas som 83 istället... :-/

Snart dags för sängen. Sitter och gäspar...som vanligt... ;-)
Go´natt! Hörs snart igen!


"Always look on the bright side of  life"


1 kommentar:

  1. Hej Åsa!
    Vilken härlig kväll! Jag vill bara säga att även om jag kanske inte kommenterar varje inlägg, så läser jag dem alla och följer dig! Stor kram!

    SvaraRadera