söndag 20 mars 2011

Sunday morning...

Hej hej hallå dagboken!

Konstig morgon, eller snarare fm... Varit vaken inatt mellan 2.00-4.30. Somnade om och vaknade strax efter 10.00! Känns som att dagen är lite förstörd när man inte käkar frulle förräns 11.00 och fortfarande går i morgonrock såhär dax...!
Gårdagen var inte den bästa. Visst, vi hade det mysigt och var bortbjudna till kära kollegan och grannen Emmy på middag på kvällen. Det kan man inte klaga på alls! (Tack Emmy för en mysig kväll med god mat!) Men ur kroppslig synpunkt så var allt skumt. Blodsockret pendlade mellan 12,4 och 4,4 under dagens lopp. Kände mig jättekonstig emellanåt. Det känns verkligen inte bra att det flackar upp och ner sådär. Vill ha en jämn nivå hela tiden! Men det är väl fortfarande för mycket begärt...? Hoppas det ordnar till sig. Nästa besök är på tisdag hos Christel.

Ikväll kommer min älskade unge hem! Karla har varit en vecka hos pappa och kommer nu tillbaka till oss. Som jag har längtat!
Imorgon ska vi vara hemma hela dagen, jag och Karla. Och jag känner att det kommer att bli en bra dag! Vi får nämligen bla besök av en av mina äldsta trognaste vänner, Mona! Vi gick i skolan tillsammans mellan årsk 4-9. Vi har haft så otroligt roligt ihop! Även om vi haft sporadisk kontakt emellanåt så har vi ändå alltid lyckats hitta tillbaka till varandra. Vi har inte sett på ca 5 år har jag räknat ut... Och nu äntligen kommer hon på besök med yngsta barnet! Jag längtar till imorgon! :-D

Nu är det väl dags att ta tag i resten av denna dagen. Planerar en liten promenad och sen blir det nog att städa undan lite efter helgen.

Ha det bra alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar