tisdag 15 mars 2011

Frustrerad!


Jag är redan trött på det här! Igår blev jag faktiskt lite ledsen. Jag var hungrig på kvällen innan jag skulle lägga mig och tänkte att en macka skulle sitta fint. Men nu när jag så frenetiskt måste kolla blodsockret så ser man ju hela tiden vad som händer när man äter eller rör på sig. Jag tog den där mackan och vips var blodsockret uppe på 15,1! Suck! Varför kan inte jag bara få äta när jag vill och vad jag vill?? Tycker det är orättvist!
Samtidigt har jag sett hur motion påverkar. Värdena blir betydligt bättre bara jag tagit en promenad! Det är ju alltid positivt...
Vill att mina värden ska stabiliseras och att min kropp ska må bra! Men det är väl för mycket begärt såhär bara efter en veckas medicinering...? Blir helt galen av att tänka hela tiden på vad som är nästa steg. Jag ska ta stick i fingret när jag vaknar, ta spruta, äta frukost, stick i fingret, mellanmål, stick i fingret, spruta lunch, stick i fingret, mellanmål, stick i fingret, spruta, kvällsmat, stick i fingret, och så ett stick i fingret till och spruta innan läggdags. Samtidigt är jag helt uppe i vad jag får och inte får äta... I´m going nuts! Nu är jag ju sjukskriven och har bara mig själv att tänka på (jaja, jag glömmer ju inte bort min familj!) men snart ska jag börja jobba igen och samtidigt hålla reda på allt....... :-( Blä!!!
Hoppas allt snart bara går av rutin utan att jag ska behöva tänka så förbaskat mycket hela tiden!

1 kommentar:

  1. Ja det hoppas vi! Styrkekramar skickas här och tänk, på måndag får jag ge dig en live - vad härligt det ska bli! Kram Mona

    SvaraRadera