onsdag 16 mars 2011

Yihaaa!!!

Dagen börjar bra! Vädret är kanon, dock lite kallt om kinderna. Efter frukosten tog jag en promenad i solskenet på ca 45 min. Slutmålet var vårdcentralen för ännu ett besök hos Christel.
Vi gick igenom lite provsvar och frågor som kommit upp i mitt huvud sen sist. Jag frågade om det var fastställt vilken typ av diabetes jag har? Men Christel sa att de provsvaren inte kommit... Man funderar ju såklart på det...
Har även fått en kort att ha i plånboken med info ifall något skulle hända.

Nu till det som gör att rubriken klingar så positivt: Jag har loosat 7 cm i midjemått på en vecka!!! Gött! Vågen står stilla men det är ju ändå måtten som räknas. Nu blir man ju ännu mer taggad när det gäller förändringarna i livsmönstret!

Måste säga att jag tillhör världens bästa vårdcentral! Roslunda är inte nån stor vårdcentral och det är väl därför det känns så välkomnande och personligt. Alla är så gulliga mot mig! De känner ju igen mig nu... De klappar en på axeln och frågar hur det är och när jag ska anmäla mig så vet de direkt vem jag är och vad mitt ärende är. Så skönt! Det betyder oerhört mycket! Har tom fått mobilnumret till min sköterska Christel ifall jag undrar över något när hon inte finns där. Betyg blir ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ av ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ möjliga! ;-)

Efter besöket blev det en promenix hem på 30 minuter. Nu skulle det sitta fint med lite mellanmål! I em kan det bli en längre promenad till med min goa kompis Annie. :-)

See U later!

1 kommentar: