fredag 18 mars 2011

Fredag


Åh va härligt att vakna upp till snö igen!....NOT! Jag som verkligen trodde att våren kommit... Jaja, det är ju bara mars än så länge...


Förmiddagen gick snabbt förbi. Gjorde inte så mycket vettigt alls faktiskt. Var mer fokuserad på att hinna käka lunch innan promenaden till Christel. Det hann jag. :-)
Det blev ett kort besök idag. Inga nya prover togs och inga nya svar. Mest en träff för att se att allting funkar. Ska höja dosen lite på det långtidsverkande insulinet efter att ha analyserat hur blodsockret ligger under dygnet. Sockret stiger nämligen mest under natten nu. Jag är ändå glad att mina värden ligger betydligt lägre nu och stabilare än tidigare! Alltid något!
Nästa träff blir på tisdag. Dagen innan jag ska börja jobba...... Förhoppningsvis och förmodligen har det viktigaste provsvaret kommit: Typ1 eller Typ2? Jag är väldigt nyfiken och lite nervös inför svaret... Jag vet ju att Typ1 kräver tillförsel av Insulin i hela livet medans 2:an kan vara lindrigare och att man kanske kan klara sig på bra kost, motion och tabletter istället för sprutor... Men enligt Christel idag så tyckte hon inte att det gör så stor skillnad för mig för jag måste "spara mina celler" och kanske därför ändå alltid hålla på med Insulin, vilket typ det än är... :-( Låter det rörigt...? Svamlar kanske för mycket?
Ska väl inte deppa ner mig för mycket över detta än. Det är antagligen bara att acceptera att man har eller är en sjukdom. Jobba med den och inte emot den. Bli vän med sprutorna.
Nog om detta!

Just nu puttrar chiligrytan på spisen. Har testat ett nytt recept från BBQ-taste. (Se adressen under "övriga länkar"). Det doftar gott men är inte klart på ett bra tag. Det ska nämligen koka i 3-4 timmar! Spännande att se hur det blir... Ska serveras med nachochips, hemmagjord guacamole och lite annat smått o gott. Kanske en bra fredagsmysrätt?


Ha en bra fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar