lördag 30 april 2011

Oj vad tiden går...

Nu är jag här igen! :-D Tiden springer iväg och jag har inte haft ro att blogga på några veckor. Det har varit mycket både hemma och på jobbet. Men nu ska jag uppdatera lite vad som hänt innan jag börjar jobba om en kvart...!

Jag har mått bra senaste tiden förutom att jag inte tålt det nya insulinet heller. Hmmm... Svider som citron i ett sår när jag tar måltidsinsulinet. Men nu har jag påbörjat ett nytt försök med ett tredje insulin som heter Humalog. Efter ett par dagar med det så har jag ännu inte känt något.

Förra veckan fick jag ett samtal från sjukhuset. Jag har fått remiss dit från Christel som jag skrev i förra inlägget.
Jag var där förra tisdagen och tog lite nya blodprover. Karla följde med och tyckte det var så spännande! Hon fick ett nytt klistermärke för att mamma var så duktig...! ;-)
I torsdags var jag där på mitt första läkarbesök. Fick träffa en äldre herre, överläkare på Endokrin/Diabetesavdelningen. Det gick väldigt bra. Vi gick igenom lite bakgrund och så berättade han en del om planerna för mig i framtiden. Jag kommer att bli kallad i juni för att få en blodsockermätare isatt som kollar mina värden dygnet runt. Då kommer jag att lära mig mycket om hur värdena går upp och ner under dagen och vad som händer när jag äter eller rör på mig osv. Det ska bli spännande! Till hösten kommer jag även bli kallad till en kurs där jag får träffa andra diabetespatienter i likande situation och ålder. Också något jag ser fram emot!
Jag lämnade min blodsockermätare till doktorn som tankade över all information till datorn. Då kom alla mina värden upp i ett diagram! Coolt! Han kunde då se hur jag ligger i värden under en längre period och även gå in dag för dag och kolla hur jag legat. Mitt genomsnittsvärde är nu 7,2 som är väldigt bra! Han sa att om jag fortsätter såhär så kommer jag att ligga perfekt!
Vi gick igenom lite andra provsvar och konstaterade att jag är kärnfrisk bortsett från min diabetes då... Det låter hoppfullt! Jag kan alltså leva som vanligt om jag sköter mitt insulin som jag ska. Fantastiskt!

Tänkte skriva lite mer men jag ser att jag har bråttom till jobbet nu... Återkommer snart!
Ha det bra alla läsare!

1 kommentar: