tisdag 12 april 2011

Regnig tisdag


Inget särskilt nytt egentligen...
Har jobbat idag. Denna regniga dag. Egentligen är tisdagen min lediga dag men jag har bytt denna veckan till torsdag istället. Då har jag lite saker inplanerat. På em ska jag till Christel och visa upp min mage... Fortsätter att vara rödflammig och det kliar. Förmodligen kommer jag att få byta insulin och testa en annan sort. Det finns tydligen de som är allergiska fast det är väldigt ovanligt... Klart att jag ska bli det...

Just det jag! Igår hände något roligt! Min första kund var en äldre kvinna som skulle köpa blommor till sin diabetessköterska! Jag var inte sen med att haka på och fråga om hon gick till samma som mig? Samtalet var givande och hon berättade att hon haft Typ-1 i 58 år nu! Hon sa att det kommer gå bra för mig och att hon klarat det i alla år utan problem. Jag frågade henne lite om Diabetesförbundet och hon rekommenderade det varmt. Idag har jag anmält mig! :-) Samtalet avslutades med: "Jamen då ses vi kanske igen!?!" Känns bra att få kontakt med andra i samma situation och därför tror jag att förbundet kan vara en bra grej. Dessutom får man mycket ny information som man annars kanske inte fått.

Nu börjar det verkligen bli dags att käka kvällsmat... Hungrig och skakis... Undrar vad man ska äta?

1 kommentar: