torsdag 14 april 2011

Härlig vårdag!

  
Visst är det härligt att det äntligen är vår i luften på riktigt! :-D Kunde inte låta bli att ta detta foto när jag tog en promenad i solen i morse. Fint va? (Även om det är lite dystert att jag tog bilden på kyrkogården...)

Dagen har varit bra på alla sätt och vis!
Jag var hos Christel idag och visade upp min mage igen. Hon skrev ut en annan sorts insulin som vi ska testa istället och hoppas på att det inte ger allergiska utslag. Hon hade även lite info om framtiden. Ängelholms sjukhus hade skickat brev till henne eftersom hon kontaktat dem angående min Diabetes. De vill ta över mig som patient... Tråkigt med tanke på att Christel är så go, rar och kompetent men tryggt och bra eftersom det är självaste överläkaren på Diabetesavd som kommer ta hand om mig! Christel försäkrade mig om att hon inte skulle "lämna över mig" till vem som helst och att hon tyckte att det var jättebra eftersom de har en mer inriktad kompetens på sjukhuset. De håller även på med mer tester och forskning som kan vara bra. "Vi vill göra det allra bästa för dig!" Vi får se vad det leder till!
Hade passande nog med mig en blomma till Christel idag. För att hon är så fantastiskt duktig och go! Hon blev jätteglad och det blev nästan sådär fånigt att vi stod och nypte varandra i kinderna och överöste varandra med söta komplimanger! Haha! När hon gick så vände hon tillbaka och sa: "Om du visste vad passande det var idag. Jag ska avliva en av mina hundar ikväll och jag har haft det jättejobbigt..." Så skönt det kändes att göra en så liten sak men ändå få känna att det var så uppskattat! Mer blommor åt folket!!! :-D

En annan sak som gör mig så lättad och överlycklig idag är.......... Fick sms av Karlas pappa. Inte vilket som helst utan om något som tyngt mitt hjärta så länge. Eftersom han inte bor på samma ort som mig så har Karla 2 dagis. Något som fungerat hur bra som helst! Men det går fort tills hon ska börja skolan... Jag har haft sån ångest över tanken på hur vi ska lösa detta och hur jag ska ta upp det med honom. Båda vill såklart ha samma kontakt med henne som förut. Nu har vi ju gemensam vårdnad. Varannan vecka. Till saken: Sms:et kom helt oväntat och han skrev att Karla ju är skriven hos mig och kommer att börja skolan i Ängelholm! Och att han antagligen kommer att flytta hit! :´-D Så uuuuuuunderbart!!!!!!! Min största oro har lättat! Kan nästan börja grina nu när jag tänker på det! Suck!!!!

Bäst att kolla spisen. Gryta står och puttrar. Snart färdigt och det doftar ljuvligt! Synd att älsklingen jobbar över. Det hade jag ingen aning om innan jag började med maten... Men vi får väl äta sent.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Men Åsa!! Det är ju helt fantastiskt! "Grattis" eller vad jag ska säga...

    SvaraRadera