måndag 16 juli 2012

Uppdatering av dagen...

Nu har jag varit på sjukhuset...
Träffade en jättego sköterska och en av doktorerna på Diabetesavdelningen.
Nu har jag fått ta test som ska skickas till labb i Lund. Det ska visa om det är något av tre olika substanser i insulin som jag är överkänslig mot.

Jag har fått en tid inbokad för eventuell utprovning av insulinpump om två veckor, när provresultaten är klara. Tills dess ska jag öka mina två insulinsorter ganska mycket. (Det har jag redan på eget bevåg, men jag har inte vetat hur mycket extra jag skulle våga ta i med.)

De säger att jag inte ska vara rädd att mina värden är så höga just nu. Det blir bara farligt om det går lite längre tid. Än så länge har kroppen klarat av det och jag har inga ketoner i blodet. (Gifter)

Det känns lugnare inombords och nu vet jag vart jag ska vända mig om jag behöver hjälp!
Imoron är jag ledig enligt schema så jag kommer ta vara på kvällen och morgondagen att vila ut och göra enligt anvisningarna jag fått. På onsdag ska jag börja jobba! Måste komma in i rutinerna igen och det kan säkert vara bra att ha annat att tänka på... Sista tiden har allt handlat om hälsan.

Nu är det bara att hålla tummarna att jag ska känna mig piggare och gladare framöver!

Kram till alla som stöttat mig!


1 kommentar:

  1. Åh vad bra att de tar dig på allvar och att du känner dig trygg! Det betyder ju hur mycket som helst! Jag vet tyvärr hur det är, när det är tvärtom.

    STOR KRAM från Mona

    SvaraRadera