måndag 16 juli 2012

Hallå! Kan jag få lite hjälp?!

Puh vilken helg, vecka, semester...!

Känner mig helt slut och vilsen.
Vart är hjälpen när man behöver den?



Orkar inte skriva om alla turer hit och dit som jag varit med om senaste veckan...
Kort och gott: En doktor skrev ut kortisontabletter mot mina utslag. De ställde till det för mitt blodsocker. Legat oroväckande högt. Åkte in på akuten i lördags. Träffade en nonchalant doktor som sa att jag fick välja själv om jag ville fortsätta behandlingen och att jag skulle kontakta min sköterska nästa vecka... :-( Orolig och med höga värden åkte jag hem igen. Mått piss. Psykiskt ur balans. Tappat kontrollen över min kropp. Inte vetat hur jag ska få ordning på värdena och samtidigt få bort utsalgen.

Nu äntligen har jag fått tag på en sköterska på Endokrin/Diabetes som ska träffa mig kl 15.00 och dessutom en doktor!
Jag förklarade min oro över telefon och att jag ville träffas. De ska nu ta nåt prov som kan visa om man är överkänslig mot nåt ämne i olika insulinsorter.
Vi pratade snabbt om insulinpump och hon sa att det kanske kunde vara bra för mig. Vi ska eventuellt boka in tid för detta senare.

Kul att börja första dagen efter semestern med att sjukskriva sig... :-/
Känner mig rutten gentemot mitt arbete... Men jag kan ju inte hjälpa att jag mår som jag gör...

Jag uppdaterar så snart jag vet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar