fredag 13 juli 2012

Riktigt tröttsamt!

Åh! Suck!

Nu är jag så vansinnigt trött på allt! 


Doktorn ringde i onsdags med besked från nya provtagningar. Jag fick ju åka dit igen i måndags och visa upp mina ben som inte blivit bättre av kortisonkräm och allergitabletter.
5 rör med blod tog de och svaren var ju som tur väl bra! Men frågan återstår ju. Vad är det som inte stämmer i min kropp? Varför får jag dessa utslag?
Jag blev ordinerad ny starkare allergimedicin och 6 kortisontabletter om dagen för att få bort utslagen. Jättebra! Förutom att kortisonet höjer blodsockret, något som läkaren varnade för också.
Igårkväll kollade jag mitt värde innan läggdags och det var rekordhögt! Man ska inte ligga på 16,6 trots att man tagit sina sprutor enligt alla regler! :-( Jag fick ta en Apidra på 10 enheter och Lantus 20 innan jag la mig.


Har sovit som en kratta! Eller rättare sagt, inte alls! Orolig. La mig i soffan då jag inte kunde somna bredvid en snarkande Jens... Kollade senast klockan 01.30. Fortfarande inte somnat. Kissat mycket. Vänt och vridit mig. Steg upp vid 5 för att skjutsa Jens till jobbet. (De ska ha lite festligt efter jobbet på firman så jag lovade att skjutsa honom och en arbetskamrat ena resan.)

Kollade sockret tidigt imorse: 


Nu när jag kommit hem igen: 


Jag blir tokig! Jag mår inte bra när det ligger så högt och jag vågar knappt äta! Känns ju jättekul att semestern är slut efter helgen och man ska börja jobba och stressa igen på måndag under dessa förhållanden... :-(

Mina tankar snurrar vad det är som jag inte tål? Nu har jag ju bytt insulin igen. Ska få en annan sorts nålar, igen. Diabetessköterskan har pratat med en allergisköterska på sjukhuset och de ska skicka hem papper som jag ska fylla i för egenremiss. Måste ta itu med detta och få ett besked! Jätteskönt om jag mår bättre efter avslutad kur, men jag vill ju liksom inte få tillbaka det igen och igen...

Nu väntar jag bara på att Karla ska vakna! Har inga stora planer för dagen. Får se vad vi hittar på tillsammans med Emmy och David.

Det var så mysigt att natta Karla igår! Vi läste en bok, eller snarare hon "läste" för mig! :-) Sen kramade och pussade hon mig och sa att det är tur att hon fått den vackraste mamman i världen och att jag är den bästaste! :') Såna stunder är värda att ta vara på! Min stora kärlek!


Jag önskar er alla en bra dag och en skön helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar