söndag 3 juni 2012

Sommar och sol! (Läs regn...)

Sommaren på här! Jo just det... det är kallt, stormigt och regnigt... men i kalendern är det sommar! Juni!

I fredags var det en liten avslutning på Karlas dagis där barnen fick sina pärmar och en ros. En liten (eller flera) tårar har rullat ned för min kind... Töntigt! Det är ju liksom ingen examen eller student! Det är en liten avslutning på avd Lila på Tegelgårdens förskola! Det som slår en är att Karla plötsligt blivit så stor och att hon ska börja på en ny skola med nya lärare och nya kompisar. Det trygga försvinner... Visst är hon kavat så det ska säkert lösa sig! Tänkte på att jag började ettan när jag var 6 år som hon är. (Ett år tidigare än mina kompisar) Karla börjar nollan och det fanns ju inte då. Jag minns det som igår...

Avslutning på Tegelgården

I och med sommarlovet så hade barnen en show för föräldrar och övriga närstående i torsdags. De var så duktiga! :-D De hade satt ihop ett program med olika danser och sånger. Karla var helt lyrisk! Tänk att få stå mitt på en scen! Efter showen frågade hon ena fröken om de kunde göra om det en gång till... Jättebesviken fick hon beskedet att det inte gick... ;-)
Jag kunde inte låta bli att skratta och imponeras av tangon, buggen, baletten och allt annat som de lärt sig. Så söta!

Karla och Alan i en Tango

Huset börjar vakna till. Nu är det dax att inta lite frukost. En slät kopp kaffe har redan runnit ner för strupen. En bra start på dagen!
Dags att börja tagga inför en ny arbetsvecka med Examen som huvudfokus. Kommer bli mycket att göra i veckan... Men nedräkningen till semestern har börjat! :-D

Ha en bra söndag där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar