måndag 18 juni 2012

Semester och sockertopp

Äntligen!!! Semestern har börjat! Som jag längtat... :-)

Planerar och småpackar inför vår resa på onsdag. Vi ska köra reprisen från förra året. Den supermysiga lilla stugbyn Ramsvik ett stenkast från Smögen i Bohuslän. Förra året var jag och Jens där ensamma i 4 dagar. I år tar vi med Karla, Emmy och våra kära kompisar Kenny och Sara med sina två barn. Vi ska ha två 5-bäddarsstugor. Det kommer bli så skönt och avkopplande! Vi stannar en hel vecka i år. Hoppas hoppas att vädret är bra!



Angående min diabetes så vet jag inte just nu vad som påverkar mina värden... Det är helt sjukt svårt att veta hur jag ska hantera sockertopparna. Igår åt jag (nåt som jag inte gör ofta...) 2 våfflor till frukost. Lite lyxigt för att fira första semestermorgonen. Inte nåt konstigt. Hade lite grädde och sylt med lågt sockerinnehåll. Det har jag käkat förut som med en spruta borde det inte vara några konstigheter.
Nån timme senare kände jag mig dödstrött. Jag och Jens skulle göra några ärenden i Helsingborg. Jag kollade värdet i bilen och låg på 11. Det är mycket för att vara mig. Jag tog en spruta till. En stund senare kände jag mig ännu segare och halvslumrade i bilen. Kollade mig igen. Värdet stigit till 12 istället för att ha gått ner! Tog ännu en dos. Kom hem. La mig på soffan vid 13-tiden och vaknade 3 timmar senare! Helt däckad! :-( Värdet hade under de timmarna bara rört sig neråt 8,5. Helskumt! Jag känner direkt när jag ligger för högt men i regel verkar ju sprutan direkt. Vet inte varför vissa dagar är helt omöjliga? När känslan kryper på orkar jag knappt lyfta armarna och känner mig sluddrig när jag pratar. Att somna är omöjligt.



Någon faktor mer än maten borde verka in. Men är det stress? Baciller i kroppen? Ingen aning...
Det är nog bra att ha semester och varva ner ordentligt...

Dax att hämta upp tvätten i tvättstugan, kolla vad som ska med till Ramsvik, ut på stan med Karla och sen kommer Emmy ikväll!

Ha en bra vecka! Vi hörs säkert när vi kommit hem från vår minisemester! :-D

1 kommentar: