fredag 29 juni 2012

Modfälld...

 

Suck suck suck och pust...

Nu är jag så fruktansvärt trött på min diabetes! Och inte bara trött den utan av den.
Jag vet inte vad som är felet!? Jag har bestämt mig för att ringa doktorn på måndag. Mina värden är helt uppåt väggarna nu för tiden. Senaste tiden har jag haft så högt och som jag skrivit om tidigare så blir jag helt matt och utslagen av det. Senast idag somnade jag på soffan och sov flera timmar för att vakna med ett värde på 13... Det är inte normalt! Innan har det gått bra och jag har lyckats hålla en bra kurva under dag och natt. Vad kan det beror förändringen på? Är kroppen sliten? Har jag en infektion? Har min egen insulinproduktion försvunnit helt nu? Äter jag fel? Motionerar för lite? Stressar för mycket? Tål inte sommarvärmen? Det är så mycket som kan påverka och jag kan inte reda ut det på egen hand.
Sen är de de "roliga" dalarna också... Efter min topp idag så kände jag mig knäsvag när jag stod och lagade mat. Då låg det plötsligt på 3,8! Darrig, fumlig och svimningskänsla. Inte heller särskilt kul... :-(

När jag ändå tar kontakt med doktorn ska jag höra mig för om mitt långtidsverkande insulin. Tidigare har jag ju fått byta sort ett flertal gånger pga av klåda och utslag på benen. Kroppen har tagit emot det senaste ett tag men nu har jag fått tillbaka klådan igen! Känns som 100 myggbett på benen! Kliar sönder...
Nervös är jag... När jag fick senaste sorten utskriven skulle jag prova ett tag. Annars kunde det bli tal om insulinpump... Jag vet inte varför, men jag har hela tiden känt mig så anti detta! Vill inte vara "radiostyrd"! Har du som läsare någon erfarenhet av pump eller känner du någon som har det? Behöver höra lite mer fakta av användare.

Världens första insulinpump...
Något smidigare i dagens läge!

Hur som helst känner jag mig ganska modfälld just nu... :-(
Har haft en fantastisk semester hittills och jag har drygt 2 veckor kvar! Härligt! Men just nu tänker jag bara på min hälsa och hur jag ska må bättre...

Återkommer när jag pratat med doktorn och kommer även lägga ut lite bilder på vår härliga vecka i Ramsvik!




1 kommentar:

  1. Åsa! Har du sett den här bloggen?
    http://carnebro.se/blogg/diabetes/smart-for-insulinpumpen/

    Tjejen verkar älska sin pump och kommer med smarta idéer om hur man förvarar pumpen osv.

    Kramkramkramkramkram!

    SvaraRadera