tisdag 22 maj 2012

Suck...


Hej hej!
Jo men visst! Klart det ska va molnigt idag när jag har veckans enda lediga dag! :-/ Igår kom sommaren med dunder och brak! 27-28 grader och stekande sol!
På söndag är det Mors Dag. Inget särskilt för mig men en stor grej inom blomsterbranschen...
Blir ganska mycket extra att göra och denna vecka jobbar jag fulla dagar både på lördagen och söndagen.
Just DÄRFÖR hade det varit trevligt med lite sol på näsan idag! Planerade att ta bussen till Klitterhus och ligga på playan men det verkar meningslöst.

Ser verkligen fram emot semestern som börjar om 3 veckor!!! Känner mig ganska trött. Trött i kroppen, sinnet och på jobbet... Det är väl så det är när semestern närmar sig?

Har stor ångest inför bikini-säsongen dock... Som alltid! Inte ens detta år har jag lyckats förbereda mig inför att ta på lätta kläder och strandmode... Känner mig tung, plufsig, blek och obekväm. Sen är det ju jätteroligt att ständigt ha blåmärken på benen och magen efter sprutorna. Jag kommer tydligen aldrig ifrån det. :-( Inte snyggt! Ser ut som en pundare!


Wow vilket upplyftande blogginlägg idag! :-) Solly! Men vissa dagar är ju såna...

Nu blir det en stooor kopp kaffe på balkongen och planering för hur jag bäst ska utnyttja resten av denna lediga dag.


4 kommentarer:

  1. Stackare. <3
    Kan du inte byta ställe med sticken, tänkte då på benen?
    Jag fick skitont när jag skulle sticka mej där så jag bytte ställe till ovanför skinkorna och nedanför handtagen.Där har du ju lite att sticka i. En sköterska sa att man kunde även sticka i kärlekshandtagen men har inte kommit så långt än. Men det är betydligt bätte där än benen.
    Det händer även här att jag får blåmärken men det är inte ofta på magen.
    Har du jobbigt med sockret nu när värmen kommer? vissa får men jag känner ingen skillnad, inte än iallafall.
    Stor sockersöt kram till dej från mej. <3

    SvaraRadera
  2. Åsa min Åsa. Du är så vacker oavsett blåmärken! Och pluffs ser jag inget? Men jag känner så väl igen mig i de tankar som kommer när det är dags att dra på sig sommarkläderna... Huamej.
    STOR KRAM MONA

    SvaraRadera
  3. Milo;
    Jag får testa lite nya ställen. Tack för tipset! Det är ju inte så lätt att "nypa ihop" skinnet på låren... Sockret har väl inte ändrat sig så markant än, men jag tyckte det var jobbigt förra sommaren. Vi får se vad som händer...
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Mona;
    Tjockleken varierar hela tiden... Plufsig ÄR jag och kommer kanske alltid vara. Det är så jobbigt när man kämpat sig ner i vikt och sen går upp igen på två röda... Insulinet gör att det är as-svårt att gå ner... Suck! Men man får väl vara glad för att man liksom delar med sig av fler kvadratcentimetrar att älska...! ;-) Haha! Tack för att du läser min blogg!
    KRAM!

    SvaraRadera