fredag 20 april 2012

Glasögonorm

God eftermiddag!

Vad har hänt senaste veckan?
Jag har varit ledig måndag, tisdag och fredag! Dessutom är jag ledig lördag och söndag. Det är inte dumt! Har haft massa extra tid med Karla, vilket ju är syftet med att ha lite mer ledigt emellanåt. Har fått lite extra dagars ledigt i schemat nu innan sommaren och semestern. Jag tar den ekonomiska smällen och umgås med min dotter så mycket jag kan varannan vecka.

Häromdagen fick vi besked av Karlas pappa att han fått lägenhet här i Ängelholm! Det blir i samma trappa som vi bor. Vad är oddsen liksom, av alla hyreshus i Ängelholm? :-) Hoppas det kommer funka bra för alla... Skönt för Karla att ha pappa så nära! Det är bara två våningar ovanför oss. Smidigt med tanke på att hon börjar skolan till hösten.

Igår hämtade jag ut 2 par nya glasögon. Känns ovant trots att jag haft glasögon sen jag gick i sjuan. Dock har jag använt linser till 99% under 17 år så det är inte så konstigt... Min syn hade försämrats en del sen sist jag köpte glasögon och gick på linskontroll. Eftersom den här sidan handlar mycket om min diabetes så kan man ju ställa sig frågan om det har ett samband? Hoppas att det inte blir mer förändringar åt det hållet i alla fall.
Så här ser ett par av de nya bågarna ut:


Gjorde en läskig sak igår... Med iphone kan man använda en app där man kan "Yearbooka" sig själv. Man tar ett foto på sig själv och så kan man byta frisyr osv. Jag tänkte att kort hår och glasögon kunde va kul! Men av resultatet blev jag lite chockad... Ni förstår själva...

Proportionerna är inte de bästa på min bild, men visst kan man ana vissa pappa-drag? Har inte tänkt så mycket förut på att mitt "knappa leende" är så likt hans uttryck...


Just nu väntar vi bara på att resten av familjen ska komma hem och hålla helg. Jens är väl på väg från jobbet snart och Linnéa borde dyka upp från skolan inom kort. Det blir Tacos eller Pita som jag föredrar. Enkelt, halvt uttjatat, men funkar! ;-)

Trevlig helg alla läsare!

1 kommentar: