tisdag 10 april 2012

Regning påskledighet


Gomorron... Nä, inte riktigt så illa! Men nästan! Tog en härlig sovmorgon idag och vaknade väl runt 10.30... Vet inte när det hände senast. Men skönt var det i alla fall! :-)

Jobbade långfredagen och sen har helgen varit full av aktiviteter. Jag har rensat avloppen till exempel! Tjoho! Lite nöjd över att jag klarar det utan att vara spyfärdig.
Vi har även besökt nya vänner i Hjärnarp - Fia och Micke, tillsammans med Kenny och Sara. Jätteroligt! Karla har också fått en ny lekkamrat i Hannah som är 4 ½ år. De började leka, stoja och stimma redan efter en halv minut! Vi vuxna spelade spel in på småtimmarna.

Idag är det lite mer städning som gäller och "viktiga" samtal. Sånt som är tråkigt men måste göras. Det är en del att tänka på när Karla ska börja förskolan till hösten. Dagiset vill redan veta hur hon ska vistas där under sommaren och när vi kan få tillträde till nya skolans fritids. Det håller jag på att ringa om idag. Men det är väl sånt man ska göra när det är regn och rusk ute. Inte så inbjudande ändå att ta en promenad...



Veckan men Karla var mysig! I tisdags tog vi en långpromenad och då sken i alla fall solen! Vi hamnade till sist på Nisses konditori. Karla ville ha tårta och det är inte första gången hon endast slukar marsipanen... ;-)


Lillfisen har också fått sin 6-årsvaccination i veckan. Gick hur bra som helst! Kanske är det en lättnad för henne att jag tar så mycket sprutor så det har blivit naturligt? Hon har fått hjälpa mig några gånger att sticka mig i magen och även ta blodprov i fingret. Hon är jätteduktig! :-D För henne är det såklart spännande!

Jag har ännu en gång fått bevisat att stress inte är nåt för en diabetiker. Det har varit mycket på jobbet inför påsken och så fort jag blir uppstressad, inte får en hel lunchrast och måste jobba över så ballar mitt blodsocker ur fullständigt... Mycket insulinkänningar och svimningskänslor har kommit fort som en blixt från klar himmel. Det är inte roligt längre... :-( Tankarna på framtiden börjar snurra och jag försöker se nya möjligheter till annan verksamhet... To be continued...

Nä! Upp och hoppa nu! Klockan tickar och det är dags att ta tag i viktigare saker än att sitta här!

Ha det gott vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar