söndag 10 mars 2013

Spänning...

Oj! Längesen jag var inne här på bloggen ser jag...

Det har varit rörigt som vanligt. Som många andra familjer denna tiden på året har vardagen kantats av diverse förkylningar och febertoppar. Det går liksom bara runt, runt.
Bilen har rasat, skrotats och en ny har införskaffats. Också en rolig historia som jag har lagt bakom mig nu...

Nu ser jag fram emot tisdag! Då! Då! Några timmar är inbokade på sjukhuset för introduktion av insulinpumpen! :-)
Jag har fått två paket på posten...
En kär gåva på runt 40 000 kr! Inte ofta man får så fina presenter! ;-)
Först kom pumpen i en fin låda och nästa paket innehöll infusionsset och slangar. 

Jag känner mig både lite nervös och glad inför detta. Oron är väl mest över allt nytt man ska lära sig... Typ som med alla andra tekniska prylar. Jag älskar nya mobiler, datorer och tv-apparater men hatar att läsa instruktioner... Man vill liksom haja på en gång! Jag antar att det är som i början av diabetesen när alla tankar gick åt till att tänka när man ska ta nästa prover och nästa spruta osv... Tillslut går det på rutin. Jag önskar att jag redan är där med pumpen. Att den tillhör vardagen så mycket att man knappt tänker på vad man gör.
Jag ser med spänning fram emot hur min hälsa kommer att påverkas. Är detta något för mig? Kommer jag ångra mig och sakna sprutorna eller är detta det bästa som kan hända? Jag har positiva tankar i alla fall och jag tror att det kommer bli jättebra! Att jag kommer känna mig piggare och orka mer! Och att mina provresultat blir betydligt bättre!

Nu är det dags att slöa framför en film. Söndag fm och jag har redan hunnit städa och tvätta med hjälp av Jens. Karla leker med en kompis och Emmy har inte stigit upp... En stunds avslappning kan vara på sin plats. Har en liten längtan ut i friska luften. Kanske blir en längre promenad i em trots att det blåser kallt...

Vi hörs! Förmodligen senare på tisdag... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar