lördag 24 november 2012

Är jag en måltavla ellä...?

...Ibland känns det verkligen så. Skjut prick på mig bara så ligger jag snart!

Jag har varit hemma hela veckan men halsont och feber. Igår är jag på nåt sätt lättad att jag var hemma när lägenheten plötsligt höll på att rasa ihop... Ja, ellä... Det började med att jag hörde att det droppade inifrån sovrummet. När jag kom in såg jag en spricka i taket på ca en meter där det droppade tätt med vatten! Jag fick panik! Sprang ner i trappentrén där jag vet att journumret står. När jag kom tillbaka hade det spridit sig ännu mer och halva sovrummet var blött! Efter ca 15-20 min hade även garderoben, badrummet och extrarummet blivit angripet! I badrummet hade det ännu inte spruckit men i taket hänge som en vattenfylld sprickfärdig ballong! Panik!!! Försökte röja undan så gott det gick och ringde ännu en gång till jouren! Granntanten ovanför hade också larmat några gånger för hos henne flöt vattnet över trösklarna!
De verkar som att det är ett vattenrör emellan våra våningar som gått sönder...
Jens kom hem från jobbet, Fastighetsskötare, Bovärd, och Byggjobbare trillade in.
Nu har vi en avfuktare igång över helgen, plastmattorna är borttagna eller uppvikta och allt är uppochner...
Visst är det fantastiskt hur en fredag kan te sig!?!

Sovrummet där allt började...
"Ballongen" i badrumstaket som fastighetsskötaren stack hål på. Det kom några liter i ett skyfall...
Extrarummet som också fick en hel del vatten. Rann längs taket och väggen ner under mattan.
Fantastisk hall med avfuktare!

Ja, ungefär så ser det ut hemma hos mig! Precis när vi renoverat färdigt köket...

Kommer ni ihåg från tidigare inlägg att jag fick duodermplattor till mina utslag på benen med kortisonlösning? De skulle sitta en vecka i taget och bytas i totalt 5 veckor. Igår gav jag upp. Det är 4 veckor nu. Mina sår är sämre och de där plåsterna har gjort det rejält irriterat! Jag skiter i det nu! Jag trodde jag skulle bita av tungan när jag duschade för ni kanske kan tänka er känslan av varmt vatten på ett skrubbsår...? :-O


Nä, nu ska jag fortsätta denna härliga helg!
Jens kommer väl snart hem efter att ha fått hjälp att hämta hem bilen på motorvägen... Den pajade igår också... Men det är en annan historia!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar