tisdag 3 januari 2012

Nytt år och åter vardag

Känns så skönt att vara ledig idag! Nyår är också avklarad och nu börjar allt så smått gå tillbaka till normal vardag igen.

Min gose-unge Karla har kommit hem efter att ha varit hos pappa i två veckor när jag jobbat som mest.
Känns så bra nu!
Idag har vi inte gjort så mycket nytta.
Frågade Karla om vi skulle gå och shoppa?
-Jaaaa! Utbrast hon.
-Vet du vad det betyder?
-Näää...?
Men nu vet hon! Det blev lite kläder till Karla på rean och några andra smågrejer.

 Mannekängen själv

En god fika på Mormor Olgas café hann vi också med som sig bör. Det är vår lilla tradition. Varannan tisdag går vi dit och fikar. Karla ska alltid ha vaniljbulle och Fanta. (Enorma, kalasgoda, nybakta bullar!) Jag får nöja mig med en kaffe med mjölk... Tog iofs med en Bar idag så jag fick nåt att rasta tänderna på...


Nu är det soffmys som gäller medan skitvädret accelererar utanför fönstret. En ny storm är på G och det har redan börjat blåsa upp och regna... Hoppas Jens kommer hem innan det värsta drar igång...

Sköt om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar