torsdag 19 januari 2012

Zumba och en rejäl utrensning

Nu har jag kommit igång med träningen!
Zumbat två gånger denna veckan. Jätteroligt, svettigt, flåsigt och knepigt på samma gång. Jag älskar takterna till salsa och Merengue och allt vad det heter! Önskar bara att jag hade mer rumpa och höfter att skaka än mage och tuttar... ;-)
Tror att man kommer in i det rätt snart och vågar ta ut svängarna lite mer. Nu är man mer som ett kylskåp som ska rulla på höfterna...



I tisdags var jag på återbesök hos Nanna på Herbalife. Det går framåt, men sakta... Som sagt är jag väldigt glad över att blivit så mycket piggare och att blodsockret håller sig i bra balans. Sen är jag ju väldigt ivrig och otålig när det gäller vikten... Jag har gått ned några kilon och 3 cm här och 3 cm där men jag vill att det ska gå fortare... Fast jag tror ändå på det långsiktigare och att det kommer med tiden allteftersom min kropp reparerat sig.
Nu ska jag i alla fall göra en ordentlig utrensning för att få fart på förbränningen ännu mer och få en kick! I 3 dagar ska jag köra ett speciellt program som definitivt kommer få fart på kroppen!
Börjar idag och jag är grymt peppad och förväntansfull, samtidigt som jag fasar över att antagligen få sitta halva arbetstiden på toa idag... :-] 7,5 liter vatten ska intas under dagen...!!!
Nu behöver ni inte bli oroliga för detta är ingen ohälsosam metod! Jag har massor med nyttigheter att blanda med vattnet och vitaminer. Och jag kommer att ha stor koll på mitt blodsocker hela tiden så jag inte mår dåligt på nåt sätt!
Jag återkommer med resultat! Hehe....



Nu är det dags att ta tag i ännu en arbetsdag. Mina chefer är i Stockholm nu  i två dagar så vi andra får klara oss själva, vilket vi alltid gör med bravur! :-D

Tänkte avsluta med en bild på en kär ägodel.
Jag fyllde år häromveckan och mina arbetskamrater gjorde en överraskning... Min gamla cykel, Berta, som stått i förrådet ett par år, hade fått sig ett ordentligt uppsving! Hon har blivit alldeles färgglad av ullgarn och spetsar! Till detta fick jag ett presentkort på en cykelaffär så att jag kunde fixa lite viktiga saker, som lysen och cykelkorg. Jens hjälpte mig att byta slangar.
Håll till godo och njut av denna underbara skapelse! ;-D

Hej svejs!

Berta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar