tisdag 2 augusti 2011

Kontinuerlig blodsockermätning

Nu sitter den där! Blodsockermätaren som jag ska ha i 6 dygn framåt.
Var på sjukhuset på förmiddagen för att få denna isatt. Det gick bra. Kändes faktiskt knappt! (Man är ju ganska van vid nålstick och provtagningar...) Det är en nål som förs in under huden på magen och på den sätts en sändare som lagrar information flera hundra gånger om dagen. Innan trodde jag att jag skulle få se hur värdena ändras hela tiden genom nån form av monitor... Men nu vet jag att denna lilla pluppen ska kopplas in i en dator och värdena omvandlas till kurvor vid nästa besök. Men lika intressant är det ändå! Nu får jag veta hur det svänger under dagen. Vad jag har för värde på natten osv. Sen blir det en utvärdering. Om insulindoserna ska ändras eller om det är bra som det är.

Tänkte inte sitta här så länge och skriva idag för jag har en hel del att göra... Om några minuter är det dags att krypa ner i källaren... Tvättstugan... Tjo-ho... :-/ Sen är det dags att städa av lite här i lägenheten. Vi jobbar väldigt mycket båda två just nu så det gäller att ta vara på den lediga tid som finns. Jag ska nu jobba fram tills nästa tisdag. Har lördagen på schemat och fick hux-flux en söndag också.

Kommer med mer information när detta lilla experiment är avslutat. Ska på återbesök nästa torsdag hos doktorn. Tills dess- Ha det gött! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar