måndag 15 augusti 2011

Resultat och resultat

Nu är experimenten klart med blodsockermätningen. :-)
Det kändes fantastiskt skönt att på söndagkvällen själv få ta bort denna alien som satt fast på min kropp efter att mätningarna var klara. Dessutom är det inte alls trevligt att vara inplastad mitt i rötmånaden... Sista dagarna var ett mindre h-vete (ursäkta) för det började ömma och varas... :-P Blörk!
I torsdags morse var jag på återbesök på sjukhuset hos Gerd. Jag var så nervös att min lilla GPS (som jag kallar den :-)) inte skulle ha fungerat och att jag åter skulle få den isatt en vecka.... Men allt gick som smort! Så coolt att se denna lilla plupp ladda över information till datorn och sedan få upp diagram och kurvor på hur mitt socker legat dag för dag! Och att dessutom få mer eller mindre ett "hurra" av sköterskan för att värdena var så bra känns fantastiskt!
Här kommer en liten bild på utskriften som jag fick med mig hem:

Säkert svårt att se... men här är alla dagarna på en bild. En dag = en kurva. Alla kurvorna ligger inom spannet för vad som är ett normalt och bra sockervärde! Någon liten enstaka topp utanför men inget att oroa sig för. Om man dessutom tänker på hur högt jag låg när min diabetes upptäcktes så... Då hade toppen inte kommit med på pappret ens! 
Summa summarum: Jag sköter min sjukdom bra och mina doser av insulin är för närvarande alldeles perfekta! :-D

Lite andra resultat då:
Efter lite upp och nedgångar hit och dit över sommar och semester så är resultatet nu: -8 kg och -12 cm i midjemått! Detta är då jämfört med inskrivningen hos doktorn i mars. Äntligen börjar det kännas på kläderna och jag känner mig taggad! Tidiga morgonpromenader och ett bra mattänkande sätter sina spår!

Nu är det dags att börja göra sig redo för en ny arbetsvecka. Måndagar är inte sååå hemska med tanke på att jag alltid är ledig på tisdagar... ;-)
Tack för idag!

2 kommentarer: