fredag 14 mars 2014

Botten

Hej!

Pust... Nu är jag trött på min kropp!!!

Kan börja med att jag fått operationstid på min hand den 28:e mars. Det ser jag fram emot och hoppas det kommer bli bättre efteråt!

Men...det verkar som att hela kroppen ballat ur! När jag fick Signe rasade jag i vikt och mådde jättebra. Sen började jag med P-piller och vips kom 10 kg tillbaka och blodsockret följde med i samma takt, på några veckor. Jag har haft jättedåliga värden och fått öka insulinet nåt kopiöst! Har dock slutat igen med pillerna ifall detta är källan till mina förändringar.
Känner att jag tappat kontrollen helt. Mina leder värker. Jag har fått utslag i huden som antagligen är Necrobiosis Lipoidica som jag hade skov av för ca 1 1/2 år sedan. Det kan bli ett rent h-vete om det förvärras! Kan man köpa en bättre begagnad kroppshydda på blocket??

Idag var jag hos min diabetesläkare Anders. Det var egentligen en rutinundersökning som hade kunnat vara enkel om jag hade mått som tidigare. Men nu satt han och kliade sig i huvudet och såg bekymrad ut... Det insulinintaget jag har nu ska jag inte behöva! Men ändå ligger värdena inte helt bra... Han började fundera på ifall min sköldkörtel kommit i obalans efter graviditeten. Nästa vecka blir det att ta prover på det. För att hålla koll på hur mitt blodsocker beter sig dygnet runt så fick jag på studs en CGM-mätare. (Kontinuerlig mätning.) Den får jag ha en vecka och så får vi kolla vad som händer efter det. Ligger jag lågt på nätterna och får rekyler eller behöver jag ännu mer insulin??

CGM Sensor + mottagare

Känner starkt att jag får mycket mer värk och konstiga symptom i kroppen när blodsockret är i obalans. Jag behöver vara pigg nu! Jag har en bebis att ta hand om!
Kanske tur att jag har henne så jag får lite extra energi om dagarna! För även om det är krävande så rusar hjärtat av all kärlek man får av sina barn! Älskade barn!
Karla fyllde 8 år förra veckan och Signe blir snart 4 månader. Tiden rusar verkligen fort!


Minsta älsklingen i familjen <3

Nu är det dags att runda av denna dagen. Ska bli skönt att gå och lägga sig. Hoppas bara att man kan sova gott också...
Imorgon kommer lite släkt på besök. Jag suger åt mig all energi man kan få av att träffa folk! När man är mammaledig och inte träffar massa kunder om dagarna så blir man lätt lite törstande efter att umgås! :-)

Ha en bra helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar