måndag 16 maj 2011

Förändringarna fortsätter...

Jahapp... I ett fjärde försök att få ordning på matinsulinet ska jag nu prova nya kanyler. Sköterskan på sjukhuset ringde för några dagar sedan och vi hade en utvärdering på senaste insulinet, som inte heller verkar funka. Kan det vara så att det är nålarna så innehåller något jag är överkänslig mot? Vi får se... Skulle hämta ut de nya på apoteket idag på lunchen, men som vanligt så hade de inte det inne för tillfället...

Idag fick jag även ännu en kallelse till sjukhuset. Nu gäller det att kolla ögonbottnarna så att det inte blivit någon skada av diabetesen. Vet inte så mycket om själva undersökningen mer än att de droppar nån vätska för att vidga pupillerna och att man resten av dagen kan behöva solglasögon... 8-)  Tyvärr kommer det att inträffa dagen innan examen, som är en extremt stressig dag på jobbet! :-O Tror jag får ändra tiden för det är nog inte så populärt att ta ledigt då...

Tycker att mina sockervärden varit lite högre senaste veckan. Vet inte om det är en slump eller om jag redan börjar ta mig ur den sk "smekmånaden" som jag beskrev i förra inlägget? Har i alla fall fått ta insulin lite oftare nu. När man tror att man kommit in i en rutin så bryts den och jag känner fortfarande att jag måste ta ett stick i fingret ofta för att hålla koll. Det är inte alltid så lätt att bara känna på sig hur man ligger till.
Måste säga att jag verkligen saknar den täta kontakten jag hade med sjuksyrran Christel. Hon ringde ofta och vi träffades tätt i början. Nu när jag fått ny kontaktperson på sjukhuset så känns det inte lika tryggt... :-/ Men det är väl ändå meningen att man ska bli mer och mer självständig i det här...

Imorgon är jag ledig, som vanligt på tisdagarna. Jag och Karla ska köpa tuggummi! Det har jag lovat henne! :-D För övrigt tar vi dagen som den kommer och försöker njuta av att vara lediga tillsammans. Kanske en tur med nya cykeln?

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar