tisdag 22 januari 2013

Återbesök på Hudmottagningen

Tisdag. Ledig. Det betyder ofta att jag har något läkarbesök inbokat. Så också denna dag.

Imorse var jag på Hudmottagningen för att visa upp mina ben igen. Det har gått ett tag sen jag fick min kortisonbehandling av min Necrobiosis. Behandlingen gick ju sådär till att börja med... Jag fick som brännmärken av duodermplattorna men nu några månader efteråt så ser det mycket bättre ut!

Före, under och efter behandling på vänster ben
Det känns jätteskönt att det blivit så pass bra! Det mesta som syns är ärren efter biopsin. Det kommer väl antagligen inte försvinna.

Tyvärr har plötsligt det andra benet blivit "angripet" på några ställen...

Höger ben
Vi ska nu prova en intensivbehandling med kortisonkräm. Allt för att det inte ska växa och bli större.
Hoppas det hjälper...

Idag tog jag bort min CGMS-mätare. Så skönt att dra ur den efter en veckan! Jag ska lämna tillbaka den och utvärdera denna veckas mätning på torsdag morgon. Jag hade kunnat ha den kvar till torsdag om jag velat men det kändes som det räckte... Det började bli lite irriterat på magen där sändaren satt. Vad jag har kunnat utläsa själv under veckan så har sockret legat mycket bättre än på länge! Jag tror att höjningen av Lantusen från 28 till 36 enheter gjorde susen! Nu väntar jag bara på att pumpen ska komma på posten och en tid för introduktion ska bokas! DET KOMMER BLI BRA DET HÄR! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar